Bewaakte fietsenstalling terug op Station Schiedam

In november vorig jaar stelde ik namens D66 vragen over de toename van het aantal fietsdiefstallen op en rond Station Schiedam. Hierop antwoordde het college in december onder andere dat men de terugkeer van een bewaakte stalling ging bestuderen. Besluitvorming hierover werd verwacht in het eerste kwartaal van 2015.

Omdat sindsdien geen nadere berichten ontvangen werden heb ik op 19 mei tijdens de commissievergadering gevraagd naar de stand van zaken.

Hierop heeft burgemeester Lamers (portefeuillehouder Veiligheid) meegedeeld dat men in overleg is met NS en Prorail over de terugkeer van een bewaakte stalling op het station. In de komende zomernota wordt hiervoor een (structureel) bedrag van € 24.000 opgenomen.

Wanneer de Zomernota aangenomen is kan verder gewerkt worden aan de stalling. De burgemeester verwacht dat deze in dat geval na de zomer gerealiseerd kan worden.
ProRail zal vervolgens ook het uiterlijk van de stalling een facelift geven.

Verder is het de bedoeling dat naast de stalling ook een servicepunt gerealiseerd wordt, waar men bijvoorbeeld een band kan laten plakken.

ik ben blij met de uitspraak van de burgemeester en dankt het college voor de ondernomen stappen. ik hoop dat de terugkeer van de bewaakte fietsenstalling ervoor zorgt dat de inwoners van Schiedam over enkele maanden weer met een gerust hart hun rijwiel kunnen achterlaten bij het station.

3 gedachten over “Bewaakte fietsenstalling terug op Station Schiedam

  1. Pingback: Mijn werkzaamheden in de afgelopen weken | John van Sliedregt

  2. Wim schuurmanhess

    Goede dag , zijn er al cijfers bekend voor heel Schiedam van fietsen /scooters diefstal.
    Welke prioriteit verhoud zich dit in de cijfers die gepresenteerd zijn in de intergrale veiligheid kader nota.

    Reageren
    1. johnvansliedregt Bericht auteur

      Dag Wim,

      Die cijfers zijn er (nog) niet.
      Technisch verhaal, maar de notitie die de afgelopen week besproken is was niet meer dan een startnotitie. Kortweg de hele grove beleidslijnen voor de komende jaren. Aan de hand hiervan wordt een kadernota opgesteld, waarin beleid gedetailleerd besproken en vastgelegd wordt. Dat wordt dus het moment om dit echt vast te leggen.
      Voor die tijd komt trouwens ook nog de fietsnota, waarin wat mij betreft dit onderwerp ook op een of andere manier besproken kan worden.

      Vriendelijke groeten,
      John

      Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *